BIO

I studied Cinematography at THE LOS ANGELES FILM SCHOOL (2003-2004).

With a release date of 2024, this year I was in charge of the TV series LA LOLA for VIX, and produce by ATENEA MEDIA.

During 2022 I was in charge of the photography of “CLINICA X” premium project for Sony Pictures. LATAM, I collaborated in the filming in CDMX of “LUCHA” for Disney and I was in charge of the second season of the documentary series “1.5 GRADOS PARA SALVAR EL PLANETA” for VIX. All this released in 2023.

In 2021 I photographed in collaboration with Diego Gajardo in “REPUTACION DUDOSA” production of Sony Pictures for CLARO VIDEO, I collaborated in the 2nd Unit for Netflix of the T2 of ¨Como Madre no hay 2¨. I was in charge of photography for the Sitcom ¨TIC TAC TOC el Reencuentro¨ for Televisa, and photographing the LATIN MUSIC AWARD 2021 commercials for Telemundo among others.

From November 2020 to date, I have collaborated in the production of “Backdoor” as a special guest and during the rest of the year I collaborated in the 2nd Unit of the series “Como madre nos hay 2” T1.
During the confinement I advised the filming of the movie “PANGEA” produced by PANORAMA FILM.

In 2019 I was in charge of the visual concept for the series “AMARRES” by DOPAMINE for TURNER, photographing CHAPTERS 1 and 2. I collaborate to in the second unit of “LA BUSQUEDA” for NETFLIX and the video art piece of György Ligeti’s opera “LE GRAND MACABRE” premiered in Palacio de Bellas Artes by the culture department of UNAM.

My work in Cinema in the USA includes the films “GENTLEMAN DON LA MANCHA”, “MORPHINE”, “SHANK’S MARE” and the documentary “IN THE BELLY OFF THE MOON”.

In Mexico I photographed the films “MÁS ALLÁ DEL ÉXTASIS”, “FAMILIAS DEL FUEGO”, “MOSQUITA MUERTA” and “WATER LOLA”.

Years back I photographed the series “ADICTOS” (S1) for TELEVISA. “BUCHONAS” and “LA BELLA Y LAS BESTIAS” by LEMON FILMS for UNIVISION and “SEÑORA ACERO” (S5) by ARGOS COMUNICACION for TELEMUNDO.

I collaborated with NATIONAL GEOGRAPHIC campaigns in charge of the second unit for ROBERT YEOMAN.

In advertising, I photographed campaigns for different brands: BIMBO, PEPSI, UNDER ARMOR, CADILLAC, PETER PIPER PIZZA, GATORADE, MILKY WAY, AX, NIKE, OFFICE DEPOT, ADIDAS, ALPURA, TURISMO MÉXICO, among others.

I have collaborated with HDLABS since, 2019 giving lighting workshops for series.

In 2005 I received the SHORT FILM AWARD at the NESSUNO Film Festival for “GLORY BOX”.

In 2010 we won the PEOPLE’S CHOICE AWARD for “EL HOMBRE FOTOSINTETICO” at the SHORT FILM FESTIVAL in MADRID.

In 2019, “FUEGO EN EL SOTANO” (16mm) received BEST LIVE ACTION NARRATIVE Short Film at the FEMINIST BORDER ARTS Film Festival and was awarded as BEST MEXICAN SHORT at GIFF.

Estudié Cinematografía en THE LOS ANGELES FILM SCHOOL (2003-2004).

Con fecha de estreno 2024, este año estuve a cargo de la serie LA LOLA para VIX, producida por ATENEA MEDIA.

Durante el 2022 estuve a cargo de la fotografía de “CLINICA X” proyecto premium para Sony Pictures. LATAM, Colaboré en la filmación en CDMX de “LUCHA” para Disney y estuve al frente de la segunda temporada de la serie documental “1.5 GRADOS PARA SALVAR EL PLANETA” para VIX. Todo esto estrenado en 2023.

En 2021 fotografié en colaboración con Diego Gajardo “REPUTACION DUDOSA” producción de Sony Pictures para CLARO VIDEO, colaboré en la 2nd Unit para Netflix de la T2 de ¨Como Madre no hay 2¨. Estuve al frente de fotografía del Sitcom ¨TIC TAC TOC el Reencuentro¨ para Televisa, y fotografiando los comerciales del LATIN MUSIC AWARD 2021 para Telemundo entre otros.

Desde Noviembre del 2020 a la fecha, he colaborando en la producción de “Backdoor” como invitado especial y durante el resto del año colaboré en la 2nd Unit de la serie “Como madre nos hay 2” T1.

Durante el confinamiento asesoré el rodaje de la película “PANGEA” producida por PANORAMA FILM.

En 2019 estuve a cargo del concepto visual para la serie “AMARRES” de DOPAMINE para TURNER, fotografiando los CAPITULOS 1 y 2, además tuve la oportunidad de fotografiar la segunda unidad de “LA BUSQUEDA” para NETFLIX y la pieza de video arte de la ópera de György Ligeti, “LE GRAND MACABRE” estrenada en Bellas Artes por el departamento de cultura de la UNAM.

Mi trabajo en Cine en EUA cuenta con los filmes “GENTELMEN DON LA MANCHA”, “MORPHINE”, “SHANK´S MARE” y el documental “IN THE BELLY OFF THE MOON”.

En México fotografié los filmes “MÁS ALLÁ DEL EXTASIS”, “FAMILIAS DEL FUEGO”, “MOSQUITA MUERTA” y “WATER LOLA”.

En años anteriores fotografié las series “ADICTOS” (T1) para TELEVISA. “BUCHONAS” y “LA BELLA Y LAS BESTIAS” de LEMON FILMS para UNIVISION y “SEÑORA ACERO” (T5) de ARGOS COMUNICACION para TELEMUNDO.

He colaborado en campañas de NATIONAL GEOGRAPHIC haciendo segunda unidad para ROBERT YEOMAN.

En publicidad fotografié campañas para distintas marcas: BIMBO, PEPSI, UNDER ARMOUR, CADILLAC, PETER PIPER PIZZA, GATORADE, MILKY WAY, AXE, NIKE, OFFICE DEPOT, ADIDAS, ALPURA, TURISMO MEXICO, entre otras.

Con HDLABS colaboro desde el 2019 impartiendo talleres de iluminación para series.

En 2005 recibí el SHORT FILM AWARD en el NESSUNO Film Festival por “GLORY BOX”.

En 2010 ganamos el PEOPLE CHOICE AWARD por “EL HOMBRE FOTOSINTETICO” en el SHORT FILM FESTIVAL de MADRID.

En 2019, “FUEGO EN EL SOTANO” (16mm) recibe BEST LIVE ACTION NARRATIVE Short Film en el FEMINIST BORDER ARTS Film Festival y fue premiado como MEJOR CORTO MEXICANO en el GIFF.